[vc_row gap=”35″ css=”.vc_custom_1491471097822{margin-right: 35px !important;}”][vc_column offset=”vc_col-lg-9 vc_col-md-9″ css=”.vc_custom_1491470911741{margin-right: 50px !important;padding-top: 20px !important;padding-right: 20px !important;padding-bottom: 20px !important;padding-left: 20px !important;background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}”][vc_single_image source=”featured_image” img_size=”full”][vc_custom_heading source=”post_title” font_container=”tag:h2|text_align:left|color:%23000000″ use_theme_fonts=”yes”][vc_column_text]
Wat gaat jou helpen om de tips en handige adviezen die je krijgt blijvend toe te passen?
Je start vooruitstrevend met de nieuwe planning, maar merkt dat het toch lastig is om het vast te houden, waardoor je na verloop van tijd toch weer terug dreigt te vallen in oude patronen.
Werk je in een veeleisende omgeving dan is het niet altijd even gemakkelijk om vast te houden aan een andere werkwijze of het daadwerkelijk toepassen van een nieuwe productiviteitstool.
Maar wees niet te streng voor jezelf. Het feit dat je voor jezelf hebt besloten dat het ‘anders’ moet, is een goede eerste stap. Vanuit daar kun je langzaam werken om een effectieve manager te worden en de juiste tools te vinden die jou ondersteunen en bij je ‘passen’. Alleen dan zul je zien dat het vóór je gaat werken! Neem dus de tijd om je nieuwe dingen eigen te maken.
Sta bewust stil bij jouw taken
Het doorvoeren van een veranderproces duurt gemiddeld 66 dagen. Herhaling is hierin essentieel en vaak onderschat. Door bewust dagelijks bezig te zijn aan datgene wat je wilt veranderen, verandert automatisch je denkwijze. Wil je dus meer grip krijgen op je werk en tijd, dan is het goed om dagelijks even bewust stil te staan bij jouw agenda en taken.
Wat is jouw motivatie om grip te krijgen op je werk en tijd?
- Ik wil meer tijd besteden aan mijn familie en vrienden
- Ik wil meer tijd besteden aan mijn kinderen
- Ik wil meer eigen tijd om de dingen te doen die ik leuk vind, zoals lezen, muziek luisteren
- Ik wil mijn werk goed kunnen afwerken en merk dat dit nu niet lukt door ‘bad timemanagement’
Het hebben van een doel met hieraan gekoppeld een sterke motivatie helpt je om je te focussen op de dingen die voor jou belangrijk zijn. Het maakt het gemakkelijker om de juiste keuzes te maken over hoe jij omgaat met jouw tijd. Wanneer je weet waarom je iets doet, is het minder vervelend een taak uit te voeren waar je tegenop ziet, omdat het je dichter bij je doel brengt.
Het hebben van een groter doel in je leven helpt je in het maken van je keuzes en geeft richting. Werken aan je prioriteitenlijst gaat ineens een stuk makkelijker, omdat je de focus kunt hebben op de taken die voor resultaat gaan zorgen!
Effectief omgaan met je tijd, time-management is vooral het goed managen van je eigen behoeften en jezelf. Weet wie je bent. Wat je belangrijk vindt in het leven. Je kunt heel veel tips succesvol toepassen, maar je bent wie je bent. Wanneer je trouw bent aan jezelf, weet wat je sterke en zwakke punten zijn, wanneer je je ‘blinde vlekken’ herkent en je voorkeuren (h)erkent zal dit je helpen om grip te houden op je tijd en zul je de beste resultaten behalen op ieder vlak van je leven.
Insights Discovery
SMART Organized werkt met Insights Discovery. Dit instrument is gebaseerd op de psychologie van Jung. Het geeft mensen een kader om inzicht te krijgen in de eigen psychologische voorkeuren en helpt mensen te werken aan de eigen persoonlijke effectiviteit.
Als je hier meer over wilt weten, neem gerust contact met ons op.[/vc_column_text][stm_post_bottom][vc_separator][vc_custom_heading text=”Gerelateerde artikelen” font_container=”tag:h4|text_align:left” use_theme_fonts=”yes”][stm_news posts_per_row=”4″][/vc_column][vc_column width=”1/4″ offset=”vc_hidden-sm vc_hidden-xs”][stm_sidebar sidebar=”1573″][/vc_column][/vc_row]